telagabiru...
Sekadar ingin berkongsi cerita, budaya sosial & kerja di Telaga Biru pada pendapat saya (yang baru bekerja lebih kurang setahun) sangat menarik untuk diceritakan dan dikongsi bersama. Antara yang menariknya ialah kami saling mengenali dan sangat rapat antara satu sama lain. Sebagai contoh, para pekerja kebanyakannya bukan sahaja berhubungan dengan pekerja yang lain, tetapi turut mengenali ahli keluarga rakan-rakan sekerja mereka.

Then, kami turut lunch dan bersembahyang zohor dan asar setiap hari bersama-sama (dekat "hall" dalam office). Yang bestnya, lunch kat sini free sebab company yang sediakan. So, selain dapat berjimat, waktu makan tu jugak boleh digunakan untuk beramah mesra dan bersembang mengenai hal-hal dunia!

Selain itu, kami bekerja 6 hari seminggu (termasuk hari Sabtu - separuh hari). Tapi, hari Sabtu sebenarnya lebih kepada pengisian rohani sebab pada hari tersebut, seorang ustaz yang sangat berpengalaman (Ustaz Fadzli Yamani - orang KL musti ramai yang kenal) akan datang ke Telaga Biru untuk mengajar kitab Riyadhus Salihin dan ilmu fikah. Jadi, to us, bekerja pada hari Sabtu langsung tidak menyusahkan sebaliknya menguntungkan kerana bukan sahaja dunia yang kami dapat, akhirat pun dapat sekali!

Last sekali yang saya nak cerita, bekerja di Telaga Biru membolehkan saya explore diri saya semaksimum mungkin. Hj. Waharp pernah beritahu saya masa mula-mula saya bekerja di sini that saya boleh memajukan diri saya di Telaga Biru tanpa batasan. Selagi saya ada kehendak untuk berjaya, Telaga Biru akan gembira untuk membantu saya and nothing can restrict me to do so!

Jadi, kalau budaya kerja dan sosial di tempat kerja anda menarik untuk dikongsi bersama, sila-silalah hantar comment ye. Banyak manafaatnya tau...

Ok... sampai di sini saja...

Assalamualaikum...

---------------
faruq: Kuliah Ustaz Fadzli minggu ni belajar tajuk "tasydid dalam tahiyyat akhir."
1 Response
  1. Anonymous Says:

    wah bestnyer keje ctu...teringat masa sekolah agama dulu, rindu ngan suasana harmoni dan aman mcm tu!