telagabiru...
Semalam, lebih kurang jam 2.30 petang, my boss (Abg Sani) dan saya ke TV3 untuk bertemu dengan penerbit Halaqah a.k.a pengacara yang tidak asing lagi iaitu Hj Ahmad Noor Sulaiman (Hj Md Noor) untuk berbincang dengan lebih lanjut mengenai kerjasama Solusi dengan Halaqah. Perjumpaan tersebut kami adakan di cafe TV3, so agak santai sedikitlah meeting tu dan takderlah terlalu formal sangat. Siap boleh makan-makan lagi! Kebetulan masa tu Ustaz Mohammad (penulis buku dan pendakwah bebas) pun ada.

Berbalik kepada perbincangan tersebut, kami di Solusi @ Telaga Biru bercadang untuk mengadakan satu kolum tambahan yang akan mengumpulkan isi-isi penting serta gambar-gambar berkaitan program Halaqah setiap minggu. Kolum yang mungkin kami namakan sebagai kolum "Halaqah" ini dirancang untuk dikendalikan oleh Hj Md Noor sendiri, insyaAllah. Kiranya kalau rancangan ni menjadi, bertambahlah lagi seorang ahli keluarga Solusi.

Having said that, saya berdoa agar rancangan kami ini diberkati Allah. Saya rasa amat penting untuk media berorentiasikan islam ini - seperti Halaqah (TV3), Solusi (Telaga Biru), Majalah I (Karangkraf) dan syarikat penerbitan Pustaka Salam serta lain-lain media Islam - untuk mencari ruang untuk bekerjasama dengan lebih kerap lagi kerana dengan wujudnya pendekatan seperti ini, islamik media akan kelihatan lebih kukuh dan dengan mudah akan dapat meyakinkan masyarakat untuk memberi sokongan padu kepada sebarang program islamik yang dirancang oleh mereka.

Doakan kami nooo...
1 Response
  1. Anonymous Says:

    saya berminat utk mnjadi kolumnis.. mcm mana ya?