telagabiru...
Salam semua,
.
Semalam, saya bersama boss (Sani Jiran) dan Kimin (graphic designer @ photographer TBSB) ke rumah Dato' Fadzilah Kamsah di Bangi untuk sesi photography kad raya Dato'. Untuk pengetahuan semua, setiap tahun, TBSB menyediakan satu kad raya khusus untuk keluarga Dato' sebagai ucapan terima kasih atas kepercayaan yang Dato' berikan kepada kami sepanjang beliau bersama TBSB. Alhamdulillah, setelah tersesat lebih kurang 10 minit, kami tiba di rumah Dato' tepat jam 11.30 pagi (waktu yang dijanjikan). Nasib baik keluar bertolak awal.
.
Setiba kami di sana, kami disambut dengan penuh mesra oleh Dato' yang sudahpun siap berbaju Melayu hijaunya. Memang handsome! Kami dijemput terus ke ruang tamu beliau di mana ia turut menjadi lokasi photography kami pada hari itu. Setelah 5 minit beramah mesra dengan Dato' di samping 'mengerjakan' ruang perabot rumah beliau, isteri Dato', Prof. Datin Dr. Hjh Syarifah Md Nor yang mesra membahasakan diri beliau sebagai untie, keluar dengan wajah yang cukup manis dan berseri. Perkataan pertama yang keluar dari bibir Datin datang dalam bentuk gurauan, "Hah, what've you done to all my furnitures?" Kami tersenyum kerana tahu nada tersebut jelas hanyalah gurauan daripada Datin. Datin kemudian menambah, 'Hehe... gurau je..." Kami tersenyum lega kerana perbualan kami bermula dengan sangat positif sekali. Sementara menunggu anak-anak dan menantu pasangan ideal ini bersiap, kami berbual secara ringkas tentang banyak perkara, dari jadual raya Dato' sehinggalah ke isu H1N1.
.
Alhamdulillah, sesi pengambaran berjalan dengan sangat mudah. Anak-anak pasangan ini, (Syakir, Hidayah dan Syazwan) serta menantu (Norhartini - isteri Syakir) sangat mudah bekerjasama walaupun pada awalnya ada yang malu-malu. Paling pro Datin lah, siapa lagi :). Sesi ini hanya mengambil masa lebih kurang 1/2 jam sahaja, Alhamdulillah.
.
Selesai sahaja, kami meminta diri dari Dato' kerana ada urusan peribadi lain yang perlu diselesaikan. Sempat juga Datin meminta maaf daripada kami kerana tidak dapat menghidangkan apa-apa kerana photo shoot yang dijalankan adalah dalam bulan puasa. Tapi bagi kami, sambutan yang mesra serta senyuman yang tidak lekang dari bibir-bibir ahli keluarga ini sudah cukup untuk melupakan penat lelah sesi ini. Apa-apa pun, terima kasih kami ucapkan kepada Dato' serta keluarga atas masa yang kalian semua luangkan.
.
Syukran Jazilan Kathiran!
.

Keluarga Bahagia Dato' Dr. Hj Mohd Fadzilah Kamsah dan Prof. Datin Dr. Hjh Syarifah Md Nor

0 Responses