telagabiru...
Pembaca yang budiman,

Baru-baru ini, kami ada menerima beberapa aduan yang menyatakan bahawa terdapat pihak yang cuba mengambil kesempatan dengan menjual produk-produk terbitan Telaga Biru dengan harga yang tidak munasabah. Sebagai contoh, buku Indahnya Hidup Bersyariat yang sepatutnya dijual dengan harga RM55.00 telah dijual oleh mereka yang tidak bertanggung-jawab ini dengan harga RM100. Mereka turut menampal sticker yang baru di atas harga sebenar. Antara kaedah penipuan mereka ialah dengan mengaku bahawa mereka merupakan staf Telaga Biru atau wakil penjual produk-produk Telaga Biru. Jadi, sekiranya anda ditakdir diketemukan dengan penyangak-penyangak ini, saya nasihatkan anda untuk:

1. Jangan beli buku tersebut dahulu
2. Tanya nama dan no telefon mereka
3. Terus membuat panggilan ke Telaga Biru di no 03-62754070 dan bertanya dengan lebih lanjut
4. Serahkan nama dan no telefon mereka yang terlibat kepada staf Telaga Biru agar kami boleh menelefon mereka dan menyiasat dengan lebih lanjut.

Sebagai hukuman, mereka ni akan disenarai hitamkan dari terus mendapat potongan harga pengedar dari Telaga Biru atau disenarai hitamkan terus dari membeli sebarang produk secara terus dari Telaga Biru (berapa banyak terus daaa...). Anda boleh mengenal pasti penyangak-penganyak ini sekiranya:

1. Harga jual tidak munasabah
2. Harga jual berbeza dari apa yang pernah anda lihat dari katalog atau website atau sebarang sumber lain
3. Terdapat sticker lain yang ditampal di atas harga sebenar sesebuah produk

Semoga pengalaman orang lain ini akan membantu kita dari terjebak dalam masalah yang sama, harap maklum!
0 Responses