telagabiru...
Sebagaimana yang semua sedia maklum, kami di Telaga Biru baru sahaja melepasi fasa "genting" tahun ini iaitu Kuala Lumpur International Bookfair 2009 (KLIBF09) yang bermula dari 16 April hingga 26 April 2009 yang lepas. Namun begitu, saya belum lagi menyiapkan laporan khusus mengenainya untuk disisipkan di dalam blog ini. Cukuplah sekiranya saya katakan bahawa KLIBF09 merupakan event terbaik yang kami pernah sertai (in terms of our performance during the event). Kalau boleh digradekan, saya bagi A+ lah, Alhamdulillah.
.
Apa yang ingin saya fokuskan dalam penulisan saya kali ini ialah sumbangan tidak berbelah bahagi yang diberikan oleh adik2 promoter ketika pesta tersebut berlangsung. Untuk pengetahuan anda, khusus untuk KLIBF09, pihak Telaga Biru telah melantik 12 orang pemuda dan pemudi (yang saya secara peribadi menyifatkan mereka sebagai belia berjiwa besar) untuk dijadikan promoter sambilan di booth kami. Mereka yang terdiri daripada remaja IPT (majoriti UIAM) dan yang sedang menunggu keputusan SPM ini bertanggung-jawab atas beberapa perkara seperti keselesaaan pengunjung, keselamatan produk, "pitching" dan membantu staf Telaga Biru dalam urusan mereka di booth. Terus terang saya katakan, kami amat-amat berpuas hati dengan khidmat yang diberikan.
.
Justeru, istimewa dari Telaga Biru...
Terima Kasih yang tidak terhingga diucapkan kepada Halim, Hanif, Farid, Aslam, Zul, Dini, Fatimah, Athirah, Nadirah, Aliah, Farawahida dan Hamiza. Jasa yang telah anda berikan akan sentiasa kami kenang!
.
Semalam, mereka sekali lagi telah datang ke pejabat kami di Bandar Sri Damansara untuk beberapa urusan terakhir. Di bawah adalah beberapa keping gambar yang sempat saya ambil buat tatapan semua.
.
Dari kiri (belakang) Abg wan (staf), Halim, En. Yamin (staf) Farid, Aslam, Hamizah, Farah Wahida, Nadirah dan Aliah
(tengah) Hj Waharp (CEO), Nadirah (staf), Pn Ida (staf), Cik Azlina (staf)
(depan) Athirah, Hanifah (staf) dan Fatimah
(tiada dalam gambar) Zul, Dini dan Hanif.



Faruq: Jujur, saya tidaklah begitu rapat dengan mereka sepanjang KLIBF09 tersebut tetapi semangat yang mereka tonjolkan sangat-sangat saya kagumi. Sememangnya kenangan tersebut salah satu daripada yang terbaik dalam hidup saya.
0 Responses